יחסי גומלין בין רשת אפילייטס וקידום אתרים במנועי חיפוש – winwin situation

יחסי גומלין

השילוב בין רשת אפילייטס וקידום אתרים, שניהם אמצעי שיווק אונליין מובילים בעלי עלות תועלת גבוהה (עלות נמוכה יחסית לפוטנציאל הרווח), הוא צעד מתבקש עבור כל מי ששואף להביא את העסק שלו למקסימום הצלחה ובהתאם לכך גם רווחים. המאמר הבא ימנה את היתרונות הקיימים בכל אחד מהערוצים בנפרד בדגש על אלו הנובעים מהשילוב שבין השניים.
לפני הכול, כמה מלים על רשת אפילייטס
רשת אפילייטס (affiliate network) היא צורה של פרסום אונליין בה חברה או בעל עסק מתגמל את בעלי המדיה (אפילייטס) על הגברת תנועה של מבקרים לאתר החברה ו/או עבור רכישות או הרשמות (תלוי מה המוצר שאותו הוא מבקש לשווק) שבוצעו בזכותם.
היתרון הגדול ברשת אפילייטס הוא העובדה כי בעל העסק לא משלם מראש על מאמצי הפרסום אלא רק לאחר שאלו הוכחו כרווחיים, בעוד אפילייטס שברשותם אתרים הנהנים מתנועה גבוהה יכולים להרוויח סכומי עתק במינימום מאמץ.
כלי השיווק העומדים לאפילייטס הנם למעשה כל אמצעי השיווק אונליין, לרבות הצבת באנרים, פרסום בצורת "תשלום פר קליק" (PPC = Pay Per Click) במנועי חיפוש ובאתרים אחרים, לינקים טקסטואליים, שיווק ויראלי וכמובן SEO – קידום אתרים במנועי חיפוש.
קידום אתרים במנועי חיפוש משתמש בכלים שונים על מנת להביא אתר מסוים לראש תוצאות החיפוש עבור מונחי חיפוש רלוונטיים.
כיוון שקידום אתרים למנועי חיפוש הוא ערוץ שיווקי זול יחסית לשאר אמצעי השיווק שהוזכרו קודם לכן, לא מעט אפילייטס נוטים להשתמש בו לשם הגדלת תנועה לאתרם וכפועל יוצא מכך גם לאתר של בעל העסק אותו הם משווקים.
רשת אפילייטס טובה לעסק שלך גם בענייני SEO
ומה לגבי קידום האתר של האפילייט עצמו? במשפט אחד – רשת נכונה טובה לעסק שלך גם בענייני SEO. אך מהי רשת שותפים נכונה?
רשת נכונה דואגת לכוון את מאמצי השיווק של האפילייטס השונים כך שיתרמו לקידום האתר של בעל העסק (אתר המטרה). דבר זה ניתן להשגה בין היתר על ידי מתן כלי שיווק חינמיים שהם מכווני SEO, לדוגמא באנרים שהשימוש בהם נעשה ע"י העתקת קוד שכבר משולבת בו תגית אלט עם מונח מפתח כלשהו.
באותו אופן, שימוש בהפניה מסוג 301 להפניית קישורים מאפילייטס (שהם, כאמור משולבי *קוד מעקב העלול להיות בעייתי מבחינת SEO – שכן אז מנועי החיפוש עלולים לאנדקס את אותם דפים תחת כתובות –URL'ים- שונות) או מתן מאמרים עם לינקים טקסטואליים ממילות מפתח בהם הלינקים כבר משולבי קוד מעקב אך מוגדרים כ**"onclick" יועילו גם הם לבעל העסק ויסייעו בקידום אתרו.
בנוסף, ראוי לציין כי באופן טבעי העובדה כי האפילייטס יקדמו את אתרי הבית שלהם על מונחי מפתח הרלוונטיים לבעל האתר אותו הם משווקים, תביא לדחיקת המתחרים של אותו בעל רשת אפילייטס מתוצאות החיפוש הראשונות.

—————
המאמר נכתב על ידי חברת קידום אתרים Seology.

חזרה