
בעידן הטכנולוגי המתפתח כל העת, בו אנו מצויים כיום, הצרכנות האינטרנטית זינקה לשמיים וסחפה יותר ויותר גולשים ולקוחות פוטנציאלים לשירותיה. חברות ותאגידי ענק במשק החלו לחפש אחר מודלי הפרסום האפקטיביים והאטרקטיביים ביותר כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלהם, ומתוך כך צמח מודל רשת השותפים והפך למשמעותי ביותר בעולם השיווק העולמי.
אז מהי רשת שיווק שותפים ומהי מטרתה העיקרית?
למעשה, המונח רשת שותפים מתייחס לתוכניות שיווק מבוססות תוצאות, שבה על ספק חיצוני (אפיליאייט) לעמוד ביעד מסוים שדרש המפרסם, וברגע שהוא מצליח לעשות זאת- הוא נהנה מעמלה. חשוב להבין כי במודל שיווק השותפים ישנם שלושה צדדים- המפרסם, המשווק (AFFILIATE) ומנהל רשת השותפים
בין המטרות הנקבעות על ידי שני הצדדים: מכירה של מוצר, השארת פרטים של הליד כמו מייל ומספר טלפון לחזרה, הרשמה לניוזלטר, הרשמה לשירות או למנוי באתר, הורדת אפליקציה ועוד. חשוב לציין כי רק ברגע שאכן יש הנעה לפעולה בהתאם למודל שנקבע בין רשת השותפים למפרסם, הספק החיצוני נהנה מהתגמול.
מטרת מודל השיווק של רשת השותפים היא לייצר וודאות עבור המפרסם, המפרסם יודע בדיוק כמה יהיה עליו לשלם בגין כל ליד או בגין כל עסקה אשר סופקו על ידי הספק החיצוני. בנוסף על כך נהנה המפרסם מחשיפה ופרסום באפיקים דיגיטליים שונים.
מהו ליד חם, ומה בעצם הופך אותו לאיכותי?
ראשית, “ליד” הוא לקוח פוטנציאלי המביע עניין כלשהו בשירות או במוצר שאליו הוא נחשף ממקורות פרסום אפשריים רבים. כאשר משתמשים במונח “ליד חם”, הכוונה למעשה היא ללקוח שהתקבל לאחר הבעת עניין, אשר הונע לפעולה והשאיר את פרטיו לצורך יצירת קשר. כדי לקבוע שאכן מדובר בליד חם, יש לאמת את המידע שהושאר ולדאוג כי המפרסם ייצור עמו קשר בטווח זמן קצר מרגע השארת הפרטים.
כיצד מודל שיווק שותפים משיג לידים איכותיים ומהם יתרונותיו?
כדי להשיג לידים איכותיים בהכרח, מומלץ לפנות לרשת שיווק שותפים, אפיליאייט, אשר מסתמנת בשנים האחרונות כאחת מהדרכים האידיאליות והאפקטיביות ביותר לפרסום עבור מפרסמים. ראשית, יש לזכור כי המפרסם (הלקוח) איננו משלם כסף מיותר בפרסום כולל, שכן הוא משלם רק עבור קבלה של לידים חמים, מכירות שנעשו, או כל פעולה שהוגדרה מראש עם רשת שיווק השותפים. כפועל יוצא מכך, מדובר במודל שיווקי הוגן מאוד עבור כל הצדדים.
כמו כן, באמצעות שיווק שותפים, המוצר והשירות של המפרסם מקבלים שטח פרסום רחב באינטרנט באתרים המובילים ובכך הוא מגדיל את החשיפה שלו ללא השקעה גבוהה בפרסום. זאת ועוד, באמצעות רשת שיווק השותפים ניתן לפלח את קהל היעד ולהצליח להגיע אליו ספציפית, ובכך להבטיח שהלידים המתקבלים יהיו איכותיים במיוחד.
מהם היתרונות של קמפיין לידים מכתבות תוכן באמצעות רשת שיווק שותפים?
ראשית, היתרון הבולט והמשמעותי ביותר בהשגת לידים איכותיים מכתבות תוכן באמצעות רשת שיווק השותפים קליק און, הוא בעובדה שהלקוח (המפרסם) משלם אך ורק עבור לידים- התוצאה. כלומר, בעבודה עם רשת שיווק שותפים המפרסם איננו משלם על המדיה והפלטפורמה בה מתנהל הקמפיין. כפועל יוצא מכך שרשת שיווק השותפים של קליק און עובדת עם הרבה מפרסמים, כתבת התוכן האיכותית מתפרסמת בפורטלים רבים, ונחשפת במקומות רבים ברשת.
כמו כן מאחר ולרשת השותפים קליק און לקוחות רבים, המפרסם נהנה במקרים רבים מכוח קנייה באתרים המובילים, המפרסם נהנה מהחשיפה באתרים אלו ומשלם בפועל רק על תוצאה , קרי לפי ליד.
מה הופך רשת שיווק שותפים למומלצת?
תחילה יש לבדוק האם מדובר ברשת שיווק שותפים שעובדת עם הרבה מפרסמים, דבר שמעיד על הצלחתה ועל המוניטין שצברה. בהמשך, חשוב לוודא כי מדובר ברשת שיווק שותפים שפרוסה ברחבי הרשת ועובדת עם פלטפורמות השיווק המובילות בשוק.
כמו כן מוסר התשלומים של רשת השותפים הופך אותך לאטרקטיבית בעיני אלפי אפיליאייטיס, רשת השותפים קליק און קיימת משנת 2009,היא הוותקיה והאמינה בישראל ומייצרת עשרות אלפי לידים איכותיים למאות מפרסמים שונים.
לסיכום, קיימות היום מגוון חברות שעוסקות בשיווק ברשת, אך חשוב לשים לב שמתחילים לעבוד עם רשת שיווק השותפים האידיאלית ביותר עבור העסק והשירות שאתם מציעים. לא בכדי יותר ויותר מפרסמים ובעלי מדיה בוחרים ברשת האפיליאייטיס קליק און, בעלת המוניטין וניסיון רב השנים. זו, מצליחה להגיע לקהל היעד המתאים בכל תחום אפשרי, בזכות שיתוף הפעולה היעיל עם המדיות מכל הסוגים ומכל הגדלים, קטנים וגדולים – מה שמאפשר למפרסמים להגיע להרבה מדיות שבאופן ישיר לא היו מגיעים לשיתוף פעולה עימם, כמו כן יתרון גדול של רשת השותפים קליק און הוא בעבודה צמודה עם אתרי נישה שלהם יש קהל ממוקד המייצר לידים ממוקדים מאוד ואיכותיים ביותר – וכך היא משיגה עבורכם את הלידים האיכותיים ביותר!