לכל מי שעובד בתחום השיווק ובפרט בתחום שיווק שותפים אפילייטס, יש מטרה אחת עיקרית והיא השגת לידים איכותיים. מדובר בלידים שיש סבירות גבוהה שהם יתורגמו בהמשך ללקוחות אשר ירכשו מוצר או שירות שהוצע להם.
הרעיון הכללי של שיווק דיגיטלי ובפרט פרסום מבוסס תוצאות באינטנרט, הינו מושתת ומסתמך על לידים איכותיים והם גורם מכריע להצלחתה של רשת שיווק שותפים.
על מנת להבין איך בדיוק ניתן להשיג לידים איכותיים, ראשית נגדיר מהו ליד, מהי המשמעות שלו וכציד הוא מגיע לעסק.
מהו ליד?
ליד הינם פרטיו של לקוח פוטנציאלי אשר מגיע לאתר או לעסק שלכם בדרך כלל מאחד ממקורות הפרסום השונים בו בחרתם – רשתות חברתיות, עמודי נחיתה, אינדקסים ומדריכים ועוד.
ישנם מספר סוגים של לקוחות (לידים) אבל בגדול ניתן לחלקם ל-2:
הראשון, יהיה ליד אשר מגדירים אותו ״איכותי״ והוא לקוח שהשאיר את פרטיו ומראה התעניינות ונכונות אמיתית לרכוש מוצר או שירותים אחרים אשר מוצעים לו. לכאלה לקוחות כולם שואפים.
השני, יהיה ליד ״אקראי״. אלו פרטיו של לקוח שלא בהכרח מחפש את אשר אתם מציעים וכלל אינו בטוח אם הוא מעוניין לבצע רכישה, מאידך אתם כחברה לא בטוחים שתרצו אותו כלקוח פוטנציאלי.
אז כעת, כשאתם יודעים מהם לידים איכותיים, זה הזמן לחשוף בפניכם את הדרכים להשיגם:
1 ) הגדירו את קהל היעד שלכם – הגדירו בעצמכם מי האנשים שאליהם אתם פונים. אתם יכולים ליצור פרופיל לקוח (פרסונה) ובו לציין את הנתונים החשובים ביותר כמו גיל, מין, השכלה, הכנסה וגם היכן הם גרים. לאחר מכן יעזור לכם להגדיר מה מניע אותם לרכוש או להעזר בשירותים שלכם. נסו לשים את עצמיכם בנעליהם, דמיינו שאתם הגולש, מה אתם הייתם מחפשים ומה היה משכנע אתכם לרכוש או להשתמש בשירותים שלכם. לבסוף, יעזור לכם מאוד לדעת מהיכן הגיעו אליכם – האם דרך הפייסבוק, עמוד נחיתה, אולי בדרך אחרת? כלי נהדר שיעזור לכם לעקוב אחר כל הנתונים הללו הוא Google Analytics.
2) בחרו את מילות המפתח הנכונות – מחקר מעמיק ומועיל של מציאת מילות מפתח ימקד ויקרב את קהל היעד שלכם ויוביל אותו אל עבר רכישת המוצר או השירותים שלכם. ככל שתיהיו יותר מדויקים עם מילות המפתח שלכם ככה תגדילו את סיכוייכם להשיג לידים איכותיים. גם כאן, דמיינו שאתם הגולש, באילו מילים הייתם משתמשים בכדי לחפש את אשר על ליבכם ומה הייתם מצפים למצוא בתוצאות החיפוש.
3) הקפידו להשתמש בתוכן איכותי – טעות נפוצה שקיימת היום בעולם השיווק הדיגיטלי היא שתוכן צריך להיות מיועד בעיקר לגוגל וזו שגיאה חמורה. תוכן צריך בראש ובראשונה להיות איכותי וכזה שעונה על שאלות הגולש והרצון שלו. אתם רוצים שהגולש יאמר ‘היי, זה בדיוק מה שחיפשתי! ‘.
התייחסות לגוגל ולאופן בו הוא מדרג אתרים היא דבר חשוב אך היא משנית לעומת החשיבות, הערך והמשקל שיש לתוכן איכותי ומשכנע. חשבו קודם כל על הגולש, במידה ועניתם על שאלותיו, סביר להניח שגוגל כבר יעקוב.
4) הבינו מה המתחרים שלכם מציעים והדגישו את היתרונות שלכם על פניהם – הבנת השוק והבנה מה בדיוק המתחרים שלכם מציעים עשויה להביא לכם יתרון משמעותי. כך תדעו בדיוק מהן החוזקות שלכם על פניהם ואילו דברים עליכם להדגיש ולהראות בכדי לזכות בתשומת ליבו של קהל היעד שלכם.
5) בנו דף נחיתה מצוין – בכדי ליצור אחד כזה, עליכם למקד את מירב המאמצים שלכם בצורה אפקטיבית. דמיינו שזהו ״הרושם הראשוני״ של הלקוח הפוטנציאלי עם המוצר או השירות שלכם – איך תשכנעו אותו בצורה הטובה ביותר?
לעוד פרטים היכנסו למאמר שלנו עם המדריך לבנית עמוד נחיתה טוב וממיר.
לסיכום
בחיפוש אחר לידים איכותיים עליכם להבין היטב את קהל היעד שלכם תוך כדי הדגשת הסמכות המקצועית והרושם שאתם מותירים עליו. חשוב לזכור, בכדי לעשות זאת אתם לא רוצים ללחוץ או לשווק את עצמיכם באופן אגרסיבי אלא באופן חכם תוך שכנוע אמיתי ונכון שאתם היא הבחירה הנכונה ביותר עבור מבוקשם.